lunes, 14 de marzo de 2011

EL PORQUÉ DE ESTE LIBRO

Després de quasi vint anys vivint fora d'Espanya, la meua família i jo hem pogut tornar al nostre punt de partida, a la nostra terra, a la nostra ciutat, a Sueca. És curiós sentir com es pot trobar a faltar un cel blau, l'olor a flor del taronger, els familiars, l'ambient local, les falles, les festes, el mar, una bona paella amb els amics de sempre i mil coses més.
Si bé esta llarga absència va ser enriquidora des del punt de vista laboral, he de dir que, des del punt de vista enyorança, sempre ens va resultar molt difícil assumir que tot això que trobàvem a faltar estava a quasi dos mil quilòmetres de distància.
Per tant, el recorregut que faig en este llibre sobre els diferents aspectes d’esta ciutat, no és ni més ni menys que un homenatge personal que vull fer a totes eixes coses de les quals tant em vaig en recordar durant tot eixe temps que vaig estar vivint a l’estranger.
Afegiré una cosa més i és que durant molts anys, davant de la porta del meu despatx a Brussel·les - bastant transitat per cert -, vaig tindre penjat un cartell del Concurs Internacional de Paelles de Sueca el qual procurava renovar cada any.
Junt al cartell sempre hi havia un paquet de fotocòpies, amb la recepta oficial de la paella utilitzada en eixe concurs, en diversos idiomes. Vos puc assegurar que les còpies de la recepta desapareixien pràcticament a diari i en diverses ocasions, algun que altre personatge s'acostava a mi per a demanar-me discretament explicacions complementàries sobre este meravellós plat i sobre el concurs en qüestió. Això em feia sentir-me més prop de la meua ciutat suecana. Per tant, no és d'estranyar que haja triat el monument a la paella com imatge per a la portada del meu llibre.
Jo sempre he dit que si a Europa es viu molt bé, a València es viu molt més. Per això ha estat un gran plaer per a mi i per a la meua família poder tornar a la que diuen que és la millor terreta del món.

No hay comentarios: